(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-WP2D4D6');
-

Store innsparinger med automatisert besøksflyt hos NKT

CBRE og NKT i hyret inn Bravida Karlskrona for å strømlinjeforme besøksflyten. SystemHouse Solutions’ besøksregistreringssystem Check In – med QR-leser, mulighet for innsjekk ved porten og selvbetjening i resepsjonen – har både redusert bemanningsbehovet og senket andre typer kostnader.

nkt_seacableboat

Ubemannede resepsjoner og smart besøksregistrering har gitt lavere utgifter for NKT

NKT er en verdensledende leverandør av kraftkabler. Selskapet utvikler, produserer og selger høykvalitets kabler, utstyr og løsninger for strømforsyning, byggebransjen og tog- og bilindustrien. NKT tilbyr kundene sine nyskapende, høyteknologiske og bærekraftige produkter, tjenester og løsninger.

NKT er verdensledende på kabelteknologi og driver virksomhet i 18 land og ved 37 lokaliteter. I tillegg har de noen av markedets mest moderne produksjonsfasiliteter i Norge, Tyskland, Sverige, Polen, Tsjekkia og Danmark.

NKT Victoria på bildet er et spesialbygd og toppmoderne kabelleggerskip.

nkt_gate_karlskrona

Hvordan begynte prosjektet?

SystemHouse Solutions’ svenske partner Bravida ble kontaktet for å utarbeide et konsept for automatisert besøksregistrering hos NKT. Kravet var at CBRE, som driver anleggsforvaltning på vegne av NKT, skulle kunne redusere utgiftene til besøksregistrering ved hjelp av et digitalt system som la til rette for lavest mulig bemanning. Besøkende skulle kunne bevege seg fra porter og innganger og videre inn til resepsjonene, som skulle gjøres om til ubemannede venterom med selvbetjente terminaler.

Det ble opprettet en arbeidsgruppe med representanter fra SystemHouse Solutions, Bravida Karlskrona, CBRE og NKT. Vi ble enige om en løsning med nye portfunksjoner og SMS-varsling ved besøk.

Løsningen

Videoen viser hvordan løsningen fungerer, fra forhåndsregistrering og frem til besøket blir hentet i resepsjonen.

Alle besøkende får en invitasjon med en QR-kode på SMS eller e-post kvelden før møtet. Invitasjonen inneholder også en lenke til sikkerhetsvideoer og regelverk som besøkende må se/lese før de ankommer NKT. Et forhåndsregistrert besøk får tilgang til området 20 minutter før møtet begynner, og åpner selv porten til området.

Verten får en SMS med beskjed om at besøket har passert porten. Deretter går besøket til den ubemannede resepsjonen i kontorbygget. Check In-terminalen ringer opp verten og forteller hvem besøket er og hvilke knappevalg verten kan gjøre for vedkommende. Trykk på 1 for å godkjenne besøket, eller på 2 for å snakke med vedkommende via systemet ved behov.

NKT har også et kontor utenfor portene, og i den store, flotte resepsjonen installerte vi en frittstående terminal der besøkende kan registrere seg. Hovedresepsjonen er ubemannet og har nå høy sikkerhet takket være Check In.

nkt_unmanned_reception_visitorsystem

Store innsparinger for NKT med ubemannede resepsjoner

Fordelene for CBRE og NKT er mange. De har blant annet kunnet redusere antall vakter og bruke ressursene andre steder. Innsparingene har vært betydelige, og Bravida fortsetter å installere Check In hos NKT, der anleggene i Alingsås og Falun i Sverige er de neste som står for tur. NKT og CBRE driver virksomhet i flere land, og vi håper å kunne utvide samarbeidet med dem ytterligere.

Kontakt oss for
mer informasjon

Send en melding